Monday, December 07, 2009

Malam Salsa....

Sabtu malam ahad lepas aku mendapat jemputan ke majlis penutup orientasi di TUDM Sg Besi yang bertemakan Malam Salsa.. dengan gaya pakaian ala penari salsa lengkap bertopi aku pergi ke majlis tersebut... agak ramai juga tetamu yang hadir yg kebanyakan dari kalangan pegawai tentera udara... persembahan menghiburkan..
Namun di sebalik keghairahan malam itu aku dapat merasakan ada mata yang asyik memandang diriku... kerlipan mata si dia kala kami bertentangan mata cukup membuatkan aku rasa tak keruan... Namun aku cuba untuk membuat seakan ia tidak berlaku...
Dalam majlis yang aku hadiri selalunya aku akan bertindak secara profesional untuk menangani masalah seperti ini untuk menjaga imejku... bukan aku mengawal penampilanku cuma sekadar aku ingin membuang naluri yang tersimpan biar work is work.. lepas hal yang berkaitan kerja baru la aku akan memikirkan mengenai naluri... kali ini si dia akhirnya dapat berbual dan segera meminta nombor telefonku...
Perwatakannya agak menarik bagi seorang tentera.. tetapi hanyalah sebagai kawanku... malam itu jua dia terus menghantar sms kepadaku.. aduhai syahdunya...
Agak menarik malam itu kerana aku dapat melihat suasana tika sessi mandi bunga untuk para tentera yang tamat orientasi.. mandi bunga yang aku maksudkan cukup simbolik dengan kandungan bunga pelbagai warna dan dicampur dengan belacan dan budu yang disimbah pada setiap mereka mengikut nombor tentera.. Baunya sungguh meloyakan.. aku sampai termuntah2...
itulah pengalaman yang berharga untuk aku malam itu...

No comments:

Post a Comment