Monday, December 28, 2009

English Cottage...

Malam tadi aku berkunjung ke rumah temanku...Pada mulanya aku telah berjanji dengan teman rapatku yang ingin datang ke rumah namun terpaksa aku tukar plan memandangkan temanku yang seorang lagi lebih memerlukan aku... Dengan niat untuk membantu aku gagahkan diri memandu si Cumil terus ke USJ.. Kakak temanku ini baru sampai dari UK bersama suaminya seorang mat salleh.. mereka tidak tahu jalan untuk pergi ke hotel penginapan, Hotel Sheraton Subang.. temanku ini menghadapi masalah dengan keretanya yang masih di bengkel.. Jadi aku menjadi pemandu bersama temanku ini menjadi penunjuk arah.. Inilah kali pertama aku membawa si Cumil menjelajah. Agak kekok kerana memang aku tidak suka memandu..
Setelah menghantar mereka ke hotel kami terus pulang ke rumahnya... Sebelum ini aku tidak pernah masuk ke rumahnya dan berbual dengan maknya... Kala aku masuk terasa bagaikan di sebuah English Cottage... agak menarik penuh gaya klasik inggeris... Aku memang suka pergi melawat keluarga orang lain... aku meneliti seluruh pelosok ruang tamu dengan ekor mataku... ku bersaksi kebanyakan bungaan dan perhiasan adalah dari SSF... bagaimana aku tahu??... Suatu masa dahulu aku selalu mengunjungi SSF untuk melihat dekorasi terkini dan mencari perhiasan untuk menghias hantaran mahupun pelamin... semuanya tinggal kenangan...
gaya kehidupan mereka sekeluarga juga tidak melambangkan malaysia... bahasa pengantaraan utama adalah inggeris.. aku tunjukkan diri ku yang serba naif lagi kekampungan...
lama juga aku berada di situ sambil mendengar hilai tawa keluarga mereka...
Sesungguhnya aku tumpang bahagia pabila melihat kebahagiaan keluarga lain...

No comments:

Post a Comment