Monday, December 21, 2009

Jalan-Jalan Cari.....

Ujung minggu lepas terlalu padat aktiviti aku....Jalan-jalan Cari ape yek!..Alangkah seronoknya.. bermula dari hari Jumaat aku menjelajah Midvalley bersama Yaya.. menemaninya untuk kali terakhir sebelum berangkat ke Korea..aku seorang yang agak mudah sebenarnya... ke mana sahaja kwn nak pergi selalunya aku akan pergi selagi aku tak punya masalah atau keletihan.. maklumlah aku ni kaki jalan...
Hari Sabtu pula aku menjelajah Bnadar diRaja Klang bersama Cikgu.. Kami tidak punya idea jadi aku cadangkan untuk kami pergi ke AEON Bukit Tinggi yang dikhabarkan begitu besar dan gah di sana.. kami berdua belum pernah sampai di sana.. Jadi kami berpandukan pada signboard sahaja.. kami agak keliru kerana tiada signboard yang memaparkan perkataan Bukit Tinggi.. Berkat bantuan abg van tika di stesen minyak dan jua abg ku sampai jua kami ke tempat yang ingin dituju... sempat juga aku membeli sehelai seluar pendek dan sepasang sandal.. itulah aku...selipar & sandal dalam koleksi agak byk tetapi sikap shoppeholic dlm diri tidak dapat dibuang antara masalah aku...
kerana masalah ini juga aku tak berani untuk memakai kredit kad semenjak dari dulu... prinsip aku ada duit aku berbelanja & bershopping... bila duit kurang aku berdiam diri.. huhu...
Sebelum pulang kami sempat singgah di Hentian Kinrara untuk menikmati sate Hj Samuri.. sate antara feveret aku..
Malamnya pula aku pergi ke Stadium Bola Sepak Cheras untuk menonton Final Pertandingan Pancaragam Dunia kononnya... Aku drive seorang diri memandangkan tiada seorang pun yang dapat menemani aku... aku juga tidak mahu menyusahkan orang lain jadi dengan perangai lone ranger aku.. yang tak suke bergantung pada orang lain...
Pemenang pertandingan dari Thailand..Pasukan Malaysia hanya menduduki tempat ke3.. Syukurlah.. Malaysia juga akan menjadi tuan rumah untuk tahun 2011..
Itu cerita untuk hari sabtu...
Hari Ahad pula pada mulanya aku dan Mat Lea hanya menghantar Khai ke Kajang.. Alang2 sampai jadi kami singgah sebentar di rumah member waktu study di sana... Rumahnya agak besar..Petangnya pula kami pergi ke Alamanda Putrajaya untuk window shopping....
Aku sempat singgah di rumah Zali di Putrajaya.. warna tema rumah merah hitam menarik perhatian... itu antara warna kesukaan aku jikalau ingin menghias rumah... aku mengambil keputusan tidak menggunakan warna tersebut agar tidak dikatakan meniru konsep warna rumahnya...
aku sukakan warna eksklusif dan moden..
Berehat di rumah zali sedar tak sedar hampir pukul 11 malam.. Bertolak pulang dan aku berjaya menjejakkan kaki ke rumah pada pukul 12.15am.

No comments:

Post a Comment