Wednesday, December 23, 2009

Jemari seni...

Lupe nak citer... hari isnin tu aku pi ke midvalley... bosan gaks duk kat opis tambahan pulak macam kat majlis orang mati... ramai yang takde.. maklumlah ambik cuti tambahan...
Bila da pegi midvalley tau je la kan...bila aku da fokus untuk membeli jadi aku terus pegi ke G2000 untuk mencari koleksi baju2 keje yang baru sempena bermulanya tahun baru maal hijrah kononnya..Selama ini aku tidak pernah memakai jenama G2000 kerana aku sukakan corak jalur pelbagai warna. G2000 ini mempunyai koleksi baju warna plain dan striking serta slim fit..Kebanyakan koleksi baju kerjaku sebelum ini adalah dari Seed & Padini. Jenama2 ini mempunyai koleksi slim fit manakala jenama lain tidak begitu sesuai dengan bentuk fizikal tubuhku yang cumil ini..Yang penting bagi aku slim fit..minggu lepas aku da beli kaler ijau lumut dan biru kain sekolah menengah...kali ini akhirnya dapat aku capai 5 helai baju... biru muda, purple muda, hijau petronas, purple watson dan maroon... aku rasa cukup la setakat ini warna 2 sejuk untuk aku beli lagi.. cume aku masih mencari 3 kaler... merah terang, oren dan kuning untuk menambah koleksi warna panas.....
Teringat pula zaman sekolah rendah berkenaan warna primer dan warna sekunder kala mengambil matapelajaran pendidikan seni..Suatu masa dahulu melukis adalah antara minat aku.. setiap kali adanya pertandingan mesti aku akan masuk dan akan memenangi salah satu tempat 3 teratas...peringkat sekolah hinggalah ke daerah aku tetap akan mencuba... jikalau aku melukis habis satu bilik akan aku penuhkan dengan lukisanku... aku sanggup melukis lukisan yang sama beberapa kali sehingga terhasilnya yang terbaik... emak pun sanggup menemani aku sambil menyokongku...Namun semuanya tinggal kenangan... Sudah begitu lama aku tidak melukis...bilakah jemari seniku akan muncul kembali???????

No comments:

Post a Comment