Thursday, November 05, 2009

Tunggu dan Lihat...

Hari ini hari ketiga aku di Kuching... aku dapat menikmati Laksa Sarawak yang memang sedap di Madam Kwan.. itupun staff yang bawak untuk breakfast...
untuk hari kedua aku akan pergi ke Borneo Convention Centre Kuching untuk memantau staff2 yang bertugas di sana. Tika ini acara yang berlangsung adalah International Energy Week 2009 yang mengumpulkan hampir 3000 delegasi dan exhibitors dari syarikat2 besar berkaitan industri tenaga seluruh dunia.
Semalam Ketua Menteri Sarawak datang ke acara tersebut.. maka aku sebagai VIP.. kelakar kan...dapat la berehat di VIP Lounge yang disediakan. Sampai ngantuk dan sakit badan aku duduk...
Tengahari semalam aku dibawa untuk mencuba makanan di kedai yang terkenal aku lupe nama kedai.. ...aku tatau nak pilih makanan.. itulah problem aku time nak pilih makanan...sampai leh jadi tension.. huhu.. rasa agak sedap nasik goreng butter tapi ingin diingatkan kepada semua yang ingin mencuba kerana muak untuk makan terlalu banyak... huhu.. sebelah malam tadi aku makan nasik ayam penyet.. itupun tapau jerr. makan kat bilik sorang2.. sedap jugak entah ape rahsia di sebalik Raja Ayam Penyet ini...sehinggakan aku terasa ingin menambah.. tapi bila difikirkan takut membazir aku kuburkan jer niat aku walaupun aku da sampai di hadapan kedai tu buat kali kedua.. ahaksss...
Aku tatau ape yang patut aku buat.. aku terus ke Main Bazar untuk melihat apa barang yang harus dibeli. mungkin aku tiada keinginan untuk membeli lagi memandangkan luse aku akan ke Serikin sebelum aku balik semula ke Kuching dan seterusnya pulang ke Kuala Lumpur. Serikin terkenal dengan barang2 yang murah.. aku tak pasti apa yang boleh dibeli...Tunggu dan Lihat jer la..

No comments:

Post a Comment