Sunday, November 08, 2009

Catatan Perjalanan Tamat...

Semalam aku telah berjaya menjejaki Serikin bukan Sarikei yek..... walau nun jauh di hujung sempadan Malaysia namun akhirnya aku muncul jua bagi menggempur kawasan.. ahakss... aku dapat rasakan seakan aku berada di semenanjung.. rata2 pengunjung semuanya dari semenanjung.... Dari utara sampai la ke timur loghat kedengaran... aku tatau apa yang patut di beli... Aku cume membeli langsir yang aku rasakan cantik dan murah untuk dipasang di kampung aku untuk tahun depan... kain lapis kedua yang agak jarang kiranya day curtain la omputehnya... Harga rm75 1 keping.. jadi aku beli 5 keping... ahakss..

Da abis di Serikin kami terus menghala ke Bandaraya Kuching untuk ber'shopping kali terakhir.. kadang2 aku ni macam la tak penah datang ke Kuching...ni pun da kali ke berape tah....Singgah sebentar untuk makan nasik ayam stim bersama air Rosie Queen... tau tak air ape tuh??.. nama punye la glamer tapi... usah pening kepala berfikir ianya sebenarnye hanyelah air bandung yang nama telah dikomersilkan... ahakss
Aku beli senduk tempurung sebanyak 60 batang di Main Bazaar... beli banyak ni untuk souvenir masa bacaan yasin kat umah mak aku ujung minggu depan... lepas tu pi beli kek lapis sebanyak 7 bijik.. punya la berat aku bawak barang2 ni.. Mujur la ade kawan yang sanggup menemani aku sepanjang pembelian aku.. thanks Miss Rona...
Akhirnya perjalanan aku di Kuching terhenti kerana masa untuk pulang pada pukul 540pm telah sampai.... dengan berat muatan lebih sehingga 3 beg maka aku dengan gigih membawa menaiki pesawat dan seterusnya membawa pulang menaiki teksi ke rumah.. Catatan perjalanan tamat setakat ini..

No comments:

Post a Comment