Monday, November 16, 2009

Kerepek Oh Kerepek di Sepang...

Semalam aku pergi ke Sepang... bukan ke Sepang Gold Coast... pergi ke sebuah homestay.. kalau tak silap aku Banghuris... kawan aku ajak.. aku pun bosan terus join... memang agak jauh... macam berjalan ke hujung dunia semata2 untuk membeli kerepek dari pembuat... tuan punya kilang asyik memandang diriku.. dari atas sampai ke bawah.. seakan pelik dengan gaya aku untuk masuk ke kampung.. mungkin jua silap aku memakai seluar pendek.. tapi aku rasa itu adalah aku.. tiada yang pelik...


Pelbagai jenis kerepek dapat dinikmati.. aku jua dapat melihat dengan mata sendiri bagaimana pisang tanduk dikupas sehinggalah digoreng di dalam kolam yang dipenuhi minyak masak... kalaulah dapat berendam macamana la agaknya... Aku membeli jugak kerepek ubi kentang untuk dimakan...

Malam tadi pulak aku pergi menonton teater bangsawan.. Bawang Putih Bawang Merah di Panggung Bandaraya DBKL bersama kawan2... itupun last minit diajak.. citer best jugak cuma tak dpt duduk kerana terlalu ramai insan yang datang untuk menonton...terpegun aku sebenarnya dengan suara penyanyi tika dia mengalunkan lagu laju.. laju... buaiku laju..merdu suara.. bawang merah di atas buaian.. kemudian buaian tu naik sikit2.. fantasi sangat...Balik dari menonton kami terus menghala ke kampung Baru untuk melantak.. ahakss... aku makan sup ayam je untuk mulakan kembali diet yang hampir seminggu aku tinggalkan...

No comments:

Post a Comment