Thursday, November 19, 2009

Menonton wayang...Oh My Guesss

Malam tadi pi menonton wayang.... citer Pisau Cukur...Memang teringin sangat sebenarnya nak tengok..aku ni suke citer yang lucu dan simple.. walau ramai kengkwn yang tak suke pi menonton citer melayu kononnye takde kelass namun aku ni jenis tak kisah... yang penting hepi.. jadi aku ajak la kwn aku pi menonton.. Mujur la umah kami dekat ngan panggung wayang tu..nama panggung wayang tu MBO..tak sampai 10 minit pun... jadi kami gamble la pi dari umah ke sana untuk membeli tiket.. sebenarnya tujuan kami malam tadi nak pi pasar malam pada awalnya....sampainya kami di sana memang ramai gilerr manusia yang sedang beratur... mungkin kebanyakan nak tengok citer 2012..
Sebut pasal 2012.. hari isnin tu aku da pi tengok ngan kwn aku kat Pavilion.. citer dia memang best jugak.. tapi buatkan aku banyak berfikir.. kenape macm tu kenape macam ni.. itu la problem aku bile tengok citer... imaginasi aku melangkau...
Kembali kepada citer Pisau Cukur.. akhirnya dapat jua kami membeli tiket yang berharga RM5 seorang.. murah kan...maklumlah hari rabu... aku pun tak perasan la kami pi hari rabu... untung jugak dapat menjimatkan duit...ahaksss...Citer Pisau Cukur ini merupakan sebuah cerita hiburan ringan yang menarik.. Garapan pengarah cerita ini membuatkan aku rasa seakan hiburan cara filem Hollywood... membuatkan kite terbuai2 dengan gaya gedikss yang besttt.. citer berkenaan sebuah pelayaran dlm kapal persiaran... melalui pembacaan aku penggambaran filem ini bukan dilakukan di dalam kapal dan lautan.. hanyalah di studio.. tetapi teknik telah membuatkan kita merasai suasana dalam sebuah kapal..itulah dinamakan filem...Oh My Guesss....

No comments:

Post a Comment