Tuesday, May 04, 2010

Kejutan Kemunculan...

Terlupa pula aku menceritakan suatu peristiwa yang tidak diduga...berlaku hampir 2 minggu lepass. 24 April 2010...
Malam minggu tersebut teman serumahku mengajak aku pergi makan malam beramai2 bersama teman lama kami selepas menonton AF... Aku, Mat Lae, Khai, Azhan & Agir. Mulanya kami ingin pergi manikmati makan malam di Malis.. fuhhh sebut sahaja malis mesti aku begitu teringatkan char kue tiownya yang sedap...tapi akhirnya kami makan di Bandar Baru Ampang sahaja memandangkan lokasi malis agak jauh...
Setelah perut masing2 membulat kami merancang untuk pergi ke downtown cheras.. Ramai sungguh manusia.. jammed teruk juga... Tanpa aku duga aku terserempak teman lamaku .. Umpama mimpi kala aku terpandang wajahnya.. mulanya aku buat2 tak tau sahaja...tapi apabila teman serumahku memberitahu ada sepasang mata asyik memandang ke arahku maka aku memberanikan diri menoleh..sah la dia...... inilah namanya takdir...
dia telah hilang hampir 4 tahun dengan waktu sebelumnya meminjam duitku rm1k... Airmata terus mengalir deras dari kelopak matanya...dia menyatakan sudah lama mencariku....aku hanya mendengar..
dia mengajak aku pergi minum2 untuk bertukar cerita namun apa yang berlaku sebaliknya.. sebaik sahaja aku menaiki keretanya alarm terus berbunyi.... semua mata tertumpu pada keretanya... dia betul2 panic.. aku cube menenangkan keadaan.. aku pun tidak tahu ape yang perlu dilakukan....mungkin keretanya juga begitu terkejut dengan kemunculan aku agaknya...
Aku berlalu pergi dan memohon agar sms kepadaku jikalau inginkan bantuan...
Dia tidak berubah.. masih juga seperti dahulu.. seharusnya dia perlukan anjakan paradigma dalam kehidupannya... pelbagai aspek yang aku lihat... bukan maksudku untuk memperkecilkan atau membesarkan.. cume kala tahun berganjak seiring usia apa yang bermain difikiran kita...manusia tidak sama....harapanku agar perubahan diri dan kehidupannya akan berlaku..

No comments:

Post a Comment