Monday, March 22, 2010

Aquaria.. Midvalley..

Sudah begitu lama aku tidak menulis di blog ini semenjak aku aktif di facebook.. rindu jua temanku dengan tulisan emasku dalam blog.. Ceritaku ini berkisar tentang Hari sabtu 2 minggu lepas di mana aku bersama Abg J pergi ke Aquaria KLCC menikmati keindahan haiwan dasar laut.. ini adalah kunjungan aku ke 6.. memang aku sukakan ikan jadi inilah tempat yang selalu aku pergi kala aku bosan... tiket masuk rm28..
Bermula dari pintu hadapan Aquaria aku dapat melihat spesis Piranha yang sudah menjadi agak besar... Penghujung tahun lepas piranha tersebut masih kecil.. aku tak mampu bygkan nasibku jikalau aku berada dlm air dan dikelilingi oleh sekumpulan piranha..
Untuk kali ini aku dapat memegang buat pertama kali gamat laut... bentuk seperti ulat yang besar.. struktur kulitnya yg lembut seperti agar2...
yang lain2 biase2 jerr.. cume ada bahagian yang telah di renovate dan ditambah...

Hari Ahad 2 minggu lepas pula aku bersama temanku pergi ke Midvalley... mungkin inilah kali pertama dia ke Midvalley tapi aku tak kisah.. aku bukan jenis mengata... Byk bende yang dia suke menunjuk2 tapi bg diriku tak perlu aku hipokrit... sedar diri.. aku layan jerr... cume aku akan beri pendapat aku tentang sesuatu andai aku tau ape yang terbaik kala ingin membeli sesuatu berdasarkan pengalaman aku..
Mulanya kami ingin menonton wayang namun terlalu ramai makhluk tuhan yg beratur jadi kami batalkan hasrat kami...
Kami window shopping bersama2 dari sebuah kedai ke sebuah kedai.. aku ini memang ditakdirkan kaki jalan.. jadi aku tak kisah.. bawak jer aku jln2 sehingga sampai satu masa aku penat aku akan cakap aku nak berehat..
Pusing punye pusing akhirnya kami sampai ke decoration Alice In Wonderland yang cukup memukau...puas posing di situ tanpa ku sangka aku terjumpa sahabat lamaku yang pernah hilang.. aku pun teringat saat aku masih menjadi kwn rapatnya...duit yang dipinjam tidak dipulang dan terus senyap..Walau ape yang terjadi kami bersalam juga... Aku boleh melihat dari riak wajahnya mungkin tidak menyangka kami akan bertemu... matanya berkaca kala melihat aku...sesungguhnya bumi ini kecil..inilah manusia bila susah mencari kita.. aku tak kisah kerana kehidupan ini berputar.. kadangkala kite di atas kadangkala di bawah... kamasutra jua mengutarakan setiap balasan akan ditimbal..
Ape2 pun aku begitu gembire menghabiskan masa...
manusia baik pada diri ini.. maka diri ini akan 10 kali baik terhadap meraka..

No comments:

Post a Comment