Thursday, January 14, 2010

Jelajah Pantai Timur...


Minggu ni dari hari isnin aku menjelajah Pantai Timur..da lama aku tak berada di negeri cik siti wan kembang ini....banyak betul perubahan yang berlaku... melawat hotel2 di negeri ini agak menarik... untuk mancari jalan ke hotel2 aku terpaksa menggunakan GPS kerana ahli rombongan tidak mengetahui jalan...
teringat nostalgia tika belajar dahulu.... Kami pergi ke Pasar Siti Khadijah untuk menikmati nasik kerabu tapi hampa kerana nasik kerabu hanya dijual pada waktu pagi..
Aku juga sempat pergi ke Sleeping Buddha di Cabang Empat...
Ada cerita menarik yang terjadi... GPS kami menggunakan jalan kampung yang jauh untuk pergi ke sebuah resort di Tok Bali... kami hanya menuruti...
Hari Berikutnya aku terus ke Terengganu...Dari Tok Bali kami teruskan perjalanan ke Setiu sehinggalah kami sampai ke satu roundabout... yang kelakarnya aku berpusing sebanyak 6 kali sementara menunggu GPS di aktifkan... rasa macam kete berhias pusing di tengah bulatan tuh...
Aku terus ke The Aryani...milik Raja Bahrin... Hotel ini eksklusif tapi agak jauh ke dalam... kepada sesiapa yang penakut dinasihatkan jangan menginap di hotel ini.. Aku di sambut oleh Director nya dengan air serai & keropok lekor....aku di bawa melihat setiap jenis bilik.... amatlah sesuai untuk bulan madu...pemandangan malam di situ agak mengerikan walau resort mengkagumkan dari segi binaan dan konsep bali yang diterapkan...Plan nak tido di situ namun aku telah berjanji dengan Sutera Beach Resort untuk bermalam di sana maka aku kuburkan dulu niatku.. mungkin di suatu masa nanti aku akan kembali ke The Aryani...
Aku terus ke Sutera Beach Resort... Hotel ini mendapat anugerah Hotel 3 Bintang kategori Resort dalam Anugerah Pelancongan minggu lepas... hotel ini pun agak menarik... Kolam renangnya cukup memukau mengadap dan separas laut... Kala menikmati hidangan sambil mengadap laut terasa penuh ketenangan..
Aku juga sempat singgah di Pasar Payang untuk membeli buah tangan.... sempat juga kami menikmati durian terengganu... fuh sedapnya....tak caye cube rasa...

No comments:

Post a Comment