Thursday, October 29, 2009

Papadom Vs Ape yek...

Semalam melakukan aktiviti menonton wayang bersama teman2 rapat...setiap kali kami akan melakukan aktiviti selepas waktu kerja maka kami akan membawa kelengkapan bagi menukar dari gaya formal ke gaya santai lagi cumil... huhu..tiket yang ditempah pukul 6.15pm. Maka kami dengan gaya lipas kudung keluar dari pejabat secepat mungkin... akhirnya kami berjaya menjejakkan kali di Midvalley pada jam 620pm.kali ini kami menonton filem Papadom.. walaupun ini kali kedua aku pergi menonton cerita yang sama namun kerana teman2 rapatku aku gagahi.. lagipun citernye bestt...
Kala menonton aku seketika mengelamun teringat memori bersama arwah abah yang selalu memuji aku...anak abah yang hensem...aku merupakan anak lelaki bongsu... walaupun aku punye 2 adik perempuan namun arwah abah melayanku seperti anak bongsu...di masa kecilku dia selalu menyisir rambutku...ada yang berkata rupaku adalah rupa abah zaman mudanya...dia byk membantuku... memberi nasihat.. satu perkara yang menarik tentang arwah abah ini pengetahuannya luas...impiannya ingin menjadi peguam tetapi takdir...sejarah dunia dlm genggamannya..dia begitu berbangga mengenai Bahasa Melayu walaupun dia fasih bertutur dalam bahasa inggeris.
teringat jua aku pada zaman sekolah rendahku.. dialah bapa yang paling femes kerana dalam sebulan mesti dia akan datang melawat dan melihat perkembangan pelajaranku.. dia akan berjumpa guru kelas mahupun yang mengajar aku. Dia begitu tegas dalam mendidik...hidupku penuh disiplin...
sehingga sekarang aku telah terdidik dan inilah hasilnya.... dia begitu bangga menceritakan pada kawan2nya tentang kejayaan kami adik beradik...beberapa anugerah telah keluarga kami capai namun disebalik anugerah2 itu kami punya masalah dalaman yang org luar tidak ketahui...
aku cuma bawa diri... fikirkan pasal aku dan mak...jangan orang lain menyusahkan aku kerana aku insyallah cube takkan menyusahkan hidup orang lain..
kembali kepada aktiviti kami malam tadi.. selepas habis menonton dalam panggung yang dipenuhi manusia kami pergi membeli tako... 3 jenis tako dibeli.. octopus, prawn dan ayam... kami makan ala2 remaja lepas sekolah... selamba tanpa mempedulikan orang yang lalu lalang.. andai client mahupun pengurus hotel yang pernah berurusan denganku ternampak pasti kan terkejut betapa tak profesionalnya aku... huhu..inilah aku selepas waktu kerja... kelakar kan bile difikirkan..

No comments:

Post a Comment