Monday, October 26, 2009

Jom Balik Kampung..

Balik ke kampung aktiviti bulanan aku... hari sebelumnya aku berada di utara tanahair... aku kembali ke kampung halaman yang terletak di pantai timur semenanjung...
Rindu pada emak aku yang setiap hari akan ku telefon untuk bertanyakan keadaan dirinya... harap dia akan sentiasa merindui aku...
aktiviti aku bila balik kampung tiada yang menarik.. aku akan memulakan perjalanan seawal pagi agar kabus pagi dapat aku rasai...selalunya aku akan lone ranger... sambil mendengar lagu2 sampai ke bunyi maksimum dan tidak kedengaran sedikitpun bunyi enjin memberikanku kepuasan...
aku akan singgah ke kubur arwah abahku setiap kali pulang ke kampung... jikalau 5 hari aku di kampung maka 5 kali jua la aku akan berada di pusaranya sambil ditemani emakku.. aku akan merasai sebuah ketenangan kala mengunjungi... membersihkan serta mengindahkan pusara.. leka aku perhatikan sudah 1 tahun lebih dia meninggalkan kami..
kali ini aku mengidam untuk makan gulai kerang masakan emakku.... itu antara makanan kegemaran aku...setiap kali beritahu ibu bahawa aku akan pulang maka dia akan bertanya apa yang aku mahu dia masakkan... aku tak kisah apa pun yang dia masak asalkan dia gembira dengan kepulangan aku ke rumah...
apa yang menarik di kampung aku setiap kali balik mesti kucing pun akan bertukar2. rumah bagaikan syurga kucing2 terbiar untuk berteduh..
aku tak ramai kawan di kampung.. aku hanya lepak di rumah...Sape nak join? Jom kite balik ke kampung... huhu...

No comments:

Post a Comment