Friday, June 18, 2010

Guppy Oh Guppy

Tika aku leka memerhatikan 5 ekor ikan guppy peliharaanku yg semakin membesar dan berekor kembang, aku memberikan cadangan untuk kami membeli ikan di pasar pudu....
ceritanya begini.....pada selasa lepass.....
Kami berdua pergi ke pasar pudu untuk menambah koleksi guppy kami... sesampainya kami di sana ramai makhluk tuhan yang sedang berjual beli ikan2... pelbagai jenis ikan dapat dimiliki dengan harga yang agak murah berbanding tempat lain...
aku memilih 20 ekor ikan guppy jantan dan 20 ekor guppy betina.. separuh akan diletakkan di office dan separuh lagi di rumah... aku juga membeli water filter untuk akuarium di rumah yg semakin kekurangan ikan... pembelian water filter ini memberi nafas baru untuk ikan2 di rumah... aku juga membeli 3 ekor ikan guppy betina yang agak ganas...
kehadiran ikan2 guppy baru ini juga akan memeriahkan lagi akuarium aku... aku sungguh gembira...Harapanku agar ikan2 yang ku beli ini akan memberikan lebih byk anak2 ikan.. aku tetap tidak dpt melupakan akuarium kak ze di kelantan...
inilah hidupku... guppy oh guppy...

No comments:

Post a Comment